نحوه زدن مداد خط چشم در ۴ مرحله

یک مداد خط چشم می‌تواند آرایش چشم‌های مختلفی را ایجاد کند، از ظاهری ظریف طبیعی گرفته تا چشم‌های دودی شدید! نکات زیر را برای استفاده از مداد خط چشم دنبال کنید.

نحوه زدن مداد خط چشم در 4 مرحله

مداد خط چشم چیست؟

مداد خط چشم یک محصول آرایشی است که برای خط چشم طراحی شده است. مدادهای خط چشم شبیه مداد رنگی هستند. شما می توانید انواع مختلفی از مدادهای خط چشم، از جمله مدادهای خط چشم ماژیکی یا مدادهای چوبی یا پلاستیکی را پیدا کنید. خط چشم های مدادی معمولاً راحت تر از سایر انواع خط چشم استفاده می شوند، بنابراین بهترین خط چشم برای مبتدیان هستند.

می توانید از خط چشم برای خط مژه پایین یا بالایی یا هر دو استفاده کنید. در حالی که خط چشم های مشکی و قهوه ای از رایج ترین خط چشم های رنگی هستند، این محصول زیبایی در رنگ های آبی، صورتی، سفید و سایر رنگ ها نیز موجود است. بر خلاف بسیاری از خط چشم های مایع و خط چشم های ژله ای، مداد چشم معمولاً روکش مات دارد. حال بیایید نحوه زدن مداد خط چشم را کنار هم یاد بگیریم.

 

نحوه استفاده از مداد خط چشم در ۴ مرحله

این آموزش را دنبال کنید تا نحوه زدن مداد خط چشم را یاد بگیرید:

  1. چشمان خود را آماده کنید. قرار دادن پرایمر آرایشی روی پلک قبل از زدن خط مدادی باعث دوام بیشتر خط چشم می شود.
  2. خط چشم را به پلک بالایی بکشید. پلک بالایی خود را به پهلو بکشید. نوک مداد خط چشم را تا حد ممکن به خط مژه نزدیک کنید، یک خط نازک از گوشه بیرونی چشم به گوشه داخلی چشم بکشید. اگر می خواهید یک خط ضخیم داشته باشید، این روند را چندین بار تکرار کنید.
  3. خط چشم را به پلک پایین بکشید. نوک مداد خط چشم را تا حد امکان به خط مژه نزدیک کنید، یک خط نازک از گوشه بیرونی چشم به سمت گوشه داخلی چشم بکشید. خط مستقیم باید فقط دو سوم از پلک های پایینی شما را امتداد دهد تا چشمان شما بزرگتر به نظر برسند. پوشاندن کامل پلک های پایینی می تواند چشمان شما را کوچکتر نشان دهد.
  4. خطوط را به هم وصل کنید. خطوط خط چشم را در گوشه بیرونی چشم وصل کنید.
  5. یک خط چشم بالدار ایجاد کنید. برای کشیدن خط بالدار یا چشم گربه ای، خطی با زاویه رو به بالا از گوشه بیرونی چشم خود بکشید و از خط مژه پایینی خود به عنوان راهنما استفاده کنید. خط را با شدت بیشتری پر کنید تا یک شکل مثلث ایجاد کنید و یک چشم گربه ای ایجاد کنید.
  6. خط چشم خود را ببندید. برای ایجاد یک خط چشم طولانی تر، از یک برس خط چشم یا برس سایه چشم برای استفاده از سایه چشم همرنگ خط چشم خود استفاده کنید.

 

۶ نکته برای استفاده از مداد خط چشم

هنگام استفاده از مداد خط چشم به نکات زیر توجه کنید:

  1. آرایش چشم را به ترتیب درست انجام دهید. بعد از زدن سایه چشم، خط چشم مدادی بزنید و بعد از خط چشم به چشمانتان ریمل بزنید. این دستور به جلوگیری از لک کمک می کند.
  2. نقطه و خط تیره را در امتداد مژه ها بکشید. به جای کشیدن خطوط ضخیم، می توانید با کشیدن نقطه یا خط تیره در امتداد خطوط مژه خود از مداد خط چشم استفاده کنید. برای ایجاد یک خط پیوسته، نقاط را به هم وصل کنید.
  3. خط چشم خود را محو کنید. می توانید خط چشم را با یک سواب پنبه ای یا یک برس گرد محو کنید تا خط چشم کمتر خشن شود و خط چشم ظریف تری به چشمانتان بدهد. در صورت استفاده از خط چشم مشکی با رنگدانه بالا، مانند مداد سرمه نرم، محو کردن می تواند ظاهر چشم دودی سریعی ایجاد کند.
  4. چشمان خود را محکم ببندید. استفاده از مقداری خط چشم سفید بین مژه ها و چشم، چشمان شما را بزرگتر نشان می دهد. این فرآیند یک راهکار عالی برای افرادی با چشمان کوچک است.
  5. مداد خط چشم خود را تیز کنید. برای اینکه مداد چشم خود را خوش فرم نگه دارید، مرتباً تیز کنید. تیز کردن خط چشم مداد شما را نوک تیز نگه می دارد و با از بین بردن محصول قدیمی و باکتری ها، خط چشم شما را تازه می کند.
  6. برای رفع اشتباهات از یک سواب پنبه ای استفاده کنید. برای رفع اشتباهات یا لکه ها، یک سواب پنبه ای را با پاک کننده آرایش خیس کنید تا آستر پاک شود. برای پوشاندن هرگونه لک می توانید از کانسیلر استفاده کنید.

می توانید انواع مداد چشم و خط چشم با برند های معتبر را در گالری میناژ ببینید و بخرید. برای دیدن آموزش های دیگر به بلاگ میناژ سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *