چگونه یک کرم پودر مناسب با پوست خود انتخاب کنید

با یک کرم پودر مناسب با پوست خود آرایش بی عیب و نقصی داشته باشید. استفاده از کرم پودر مناسب برای زیرسازی آرایش، بهترین راه برای بی عیب و نقص نشان دادن پوست شما است. بنابراین، بسیار مهم است که بدانید چگونه یک کرم پودر مناسب با پوست خود را پیدا کنید تا بین محصولات فراوان در بازار سردرگم نشوید. کرم پودر ها در انواع تناژ ها وجود دارند و هر تن رنگی به رنگ پوست متفاوتی پاسخ می دهد. در حالی که کرم پودر به صورت صحیح استفاده شود می تواند شما را بی عیب و نقص کند، همچنین در صورت استفاده نادرست می تواند آرایش شما را کاملاً خراب کند. بنابراین، استفاده از نادرست از تن رنگ کرم پودر می‌تواند ظاهر شما را آشفته نشان دهد. شناخت پوست شما اولین قدم برای انتخاب کرم پودر مناسب است. بنابراین، اجازه دهید از آنجا شروع کنیم. در ادامه، نکاتی را مشاهده خواهید کرد که به شما کمک می‌کند کرم پودر مناسبی را با توجه به رنگ پوستتان پیدا کنید.

چگونه یک کرم پودر مناسب با پوست خود انتخاب کنید

نحوه انتخاب تن رنگ مناسب

۶ نکته اساسی که باید در نظر بگیرید در زیر آمده است. هدف اصلی آرایش شما این است که به پوست شما کمک کند تا به بهترین شکل ظاهر شود، نه اینکه به نظر برسند که لایه‌هایی از محصول روی آن دارید.

۱- نوع پوست خود را بشناسید

شاید این مهم ترین مرحله برای کمک به شما در انتخاب فرمول کرم پودر باشد. شما باید نیازها و نگرانی های پوست خود را بشناسید تا فرمولی را انتخاب کنید که بهترین کار را برای شما داشته باشد.

  • پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، از کرم پودر یا مایع بدون چربی استفاده کنید. اینها حاوی پودرهایی هستند که روغن را جذب می کنند و ظاهری صاف و مات به شما می دهند. کرم پودر های معدنی روی پوست های چرب نیز به خوبی کار می کنند، زیرا ذرات خشک تمایل به جذب رطوبت دارند و همچنین مانع براق شدن پوست می شوند.

  • پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، کرم پودری آبرسان یا مایع را انتخاب کنید. اینها قوام کرمی دارند که رطوبت را به پوست می‌رسانند و پوشش بسیار خوبی دارند.

پوست ترکیبی

اگر پوست شما در جایی چرب و در جاهایی خشک است. سعی کنید فرمول‌ها را به‌طور استراتژیک ترکیب و مطابقت دهید و از فونداسیون‌هایی که فرموله‌شده‌ای نرم‌کننده یا غنی از روغن هستند، اجتناب کنید.

  • پوست حساس

اگر با پوست های مستعد آکنه و حساس دست و پنجه نرم می کنید. بهتر است از مواد خاصی که می توانند پوست شما را تحریک کنند مانند الکل و عطر اجتناب کنید.

۲-  کرم پودر را با رنگ پوست خود مطابقت دهید

چگونه کرم پودر مناسبی را انتخاب کنیم که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد؟ بهترین مکان برای بررسی اینکه آیا کرم پودر با پوست شما هماهنگ است یا خیر، گردن یا خط فک شما است. کرم پودر مناسب به طور یکپارچه با رنگ پوست شما ترکیب می شود. اگر رنگ سفیدی روی پوست شما به جا می‌گذارد یا اگر شما را تیره‌تر نشان می‌دهد، انتخبتان اشتباه است. هنگامی که به انتخابتان شک دارید، از سایه کمی تیره تر استفاده کنید زیرا روشن تر شدن تقریباً همیشه مصنوعی و گچی به نظر می رسد.

۳-رنگ پوست خود را شناسایی کنید

اگر به پوست خود نگاه می کنید، به این فکر کنید که چقدر طلایی (تن زرد) یا گلگون (تن صورتی) هستید. اگر طلایی هستید، تن رنگ گرمی دارید، و اگر به سمت گلگون متمایل می شوید، احتمالاً تن رنگ سردی دارید. اگر ترکیبی از این دو باشد، تن رنگی خنثی دارید. راه دیگر برای فهمیدن این موضوع این است که به رنگ رگ های خود نگاه کنید. اگر آنها بیشتر بنفش یا مایل به آبی به نظر می رسند، احتمالاً در طیف رنگ سرد قرار خواهید گرفت. اگر رگ‌های شما سبز رنگ به نظر می‌رسند، رنگ شما گرم است.

هنگامی که تن رنگ پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر راحت تر خواهد بود و در نهایت جذاب ترین آن را انتخاب خواهید کرد. برخی از کرم پودرها دارای برچسب هایی با رنگ گرم و سرد هستند.

۴-مات و براق بودن نتیجه را انتخاب کنید

کرم پودر های متفاوتی در انواع سبک در بازار موجود می باشد. انواع روکش های مات، نیمه مات و براق را خواهید یافت که هر کدام در نوع خود خیره کننده به نظر می رسند. اما تصمیم گیری اینکه کدام یک برای شما مناسب است بستگی به این دارد که کدام ظاهر را بیشتر دوست دارید. همچنین بستگی به نوع پوست شما دارد که بتوانید هر پوششی را از بین ببرید.

۵-قبل از خرید آن را تست کنید

قبل از خرید کرم پودر را تست کنید. روی دست خود تست رنگ نکنید! رنگ دست با صورت شما یکسان نیست. در عوض، کنار خط فک خود را برای تطابق دقیق رنگ، نمونه برداری کنید. چند رنگ را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیکتر است و آنها را با کشیدن نمونه هایی نه روی دست، بلکه روی خط فک خود امتحان کنید تا طبیعی ترین رنگ را داشته باشید.

۶-با یک متخصص آرایش مشورت کنید

می توانید از یک متخصص مشاوره بگیرید. فروشگاه میناژ شما را در این رابطه به صورت رایگان و حرفه ای راهنمایی می کند. می توانید برای مشاوره با میناژ تماس بگیرید و یا در دسته بندی کرم پودر زیر محصول مورد نظر برایمان کامنت بگذارید تا راهنمایی شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *