روتین مراقبت از پوست های خشک در شب

قبل از اینکه بخوابید، مهم است که روتین مراقبت از پوست شبانه خود را انجام دهید. همانطور می‌دانید عدم داشتن روتین مراقبت از پوست و خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ، جوش‌های سرسیاه و جوش‌های پوستی شود.

کسانی که پوست خشکی دارند همچنین می‌دانند که حذف برنامه معمول خود و کنار گذاشتن کرم مرطوب‌کننده در شب می‌تواند منجر به خشکی پوست در صبح شود. خبر خوب این است که آماده کردن پوست خشک شما برای زمان خواب نیازی به گرفتن زمان زیادی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک در شب ، ادامه مطلب را بخوانید.

روتین مراقبت از پوست های خشک در شب

  1. با آب میسلار پاک کنید

اگر به پوست خود بها می دهید احتمالا با انواع پاک کننده های پوستی آشنا هستید. اگر پوست خشکی دارید، باید از میسلار های مناسب پوست های خشک استفاده کنید. این نوع پاک‌کننده‌ ها ملایم هستند و پوست شما را بیشتر خشک نمی کنند.

برای استفاده، به سادگی یک پد پنبه ای را با مایع آغشته کنید و آن را روی پوست خود بکشید. حتی می‌توانید بطری و چند پد پنبه‌ای را برای دسترسی آسان روی پاتختی خود نگه دارید، زیرا نیازی به آبکشی نیست.

  1. سلول های مرده پوست را از بین ببرید

در حالی که به نظر غیرقابل تصور می رسد، لایه برداری در واقع برای پوست خشک مفید است. وقتی پوست خشک و کدر به نظر می رسد و احساس می شود یک لایه روی صورت است، این همان سلول های مرده پوست است. این سلول ها می توانند روی سطح پوست جمع شوند و ظاهر چهره شما را به طور کامل تغییر دهند. لایه برداری به عنوان یک جنبه منظم از روتین مراقبت از پوست های خشک در شب می تواند به حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست کمک کند.

اسکراب ها را امتحان کنید. یک یا دو شب در هفته، با انگشتان مرطوب، اسکراب صورت را روی پوست خود ماساژ دهید، سپس بشویید.

  1. از سرم آبرسان استفاده کنید

سرم های زیادی وجود دارد، اما سرم مناسب می تواند قبل از اینکه به بقیه کارهای روزمره خود ادامه دهید، رطوبت بیشتری را اضافه می کند. سرم هیالورونیک اسید اوردینری یک سرم آبرسان صورت است که با بالاترین غلظت اسید هیالورونیک خالص برای آبرسانی و شادابی پوست فرموله شده است.

گزینه دیگر، سرم آبرسان قوی جوانساز بالانس و سرم روشن کننده ویتامین سی گارنیر است.

سه تا چهار قطره از سرم را روی پوست تمیز بمالید. آن را به آرامی به صورت خود بزنید و اجازه دهید جذب شود.

  1. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید

در حالی که مرطوب کردن برای همه ضروری است، بدون توجه به نوع پوست شما، می تواند برای انواع پوست های خشک بسیار مهم باشد. کرم نیمه شب آنتی اکسیدان برای پوست مرطوب و صاف که احساس چربی ندارد را امتحان کنید. با گذشت زمان، پوست شما سفت تر و درخشان تر به نظر می رسد.

  1. روغن صورت بزنید

اگر هنوز از روغن های صورت استفاده نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. روغن صورت می تواند نقش مهمی در مرطوب کردن پوست خشک داشته باشد و پوست شما را چرب نشان نمی دهد. روغن‌های صورت به حفظ رطوبت در تمام طول شب کمک می‌کنند، و حتی می‌توانند به عنوان بخشی از روتین روزانه شما استفاده شوند. چند قطره را بردارید و آن را روی صورت و گردن خود صاف کنید و در حین حرکت پوست خود را به آرامی ماساژ دهید.

با انجام دادن این روتین مراقبت از پوست های خشک در شب شاهد معجزه ای در پوست هایتان خواهید شد. روتین پوستی خود را فراموش نکنید و هرگز با آرایش نخوابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *