۸ ترفند مراقبت از ناخن ها در خانه

خانم ها، ناخن های خود را نادیده نگیرید! آنها نیز شایسته توجه و سلامتی هستند. بیایید بدانیم چگونه از ناخن های خود در خانه مراقبت کنیم.

مراقبت از ناخن به اندازه مراقبت از پوست ضروری است. از شما در برابر عفونت محافظت می کند و ناخن های شما را سالم تر نشان می دهد. بیایید تا نحوه مراقبت از ناخن های خود را بدانیم.

بیشتر بخوانید: ترمیم ناخن شکسته در خانه

 

 مراقبت از ناخن ها

 

  1. ناخن های خود را به طور منظم کوتاه کنید.

با این کار می توانید از رشد ناخن جلوگیری کنید. برای نرم‌تر کردن ناخن‌هایتان، کمی بعد از دوش گرفتن یا حمام، سعی کنید آن‌ها را کوتاه کنید. برای گرد کردن گوشه ها یا لبه های ناخن از سوهان ناخن استفاده کنید.

  1. از سرم ناخن استفاده کنید.

استفاده از سرم تقویت کننده ناخن می تواند به ترمیم ناخن های شما کمک کند. ناخن‌های شما مانند سایر اعضای بدن ممکن است از مرطوب نگه داشتن آنها سود ببرند. سعی کنید قبل از شب روغن بادام یا آووکادو را روی کوتیکول ها و بستر ناخن های خود بمالید تا از خشک یا شکننده شدن آنها جلوگیری کنید.

  1. همیشه ناخن های خود را خشک و تمیز نگه دارید.

ناخن های خود را از مناطق کثیف یا مرطوب دور نگه دارید. چنین شرایطی باعث رشد میکروب‌ها در زیر ناخن‌های شما می‌شود که حذف آن‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت و مکرر با رطوبت ممکن است خطر ابتلا به شکاف ناخن را افزایش دهد.

  1. از یک رژیم غذایی سالم با پروتئین بالا استفاده کنید.

اگر غذاهای بیشتری مانند ماهی، بادام و لوبیا مصرف کنید، بدن شما قادر خواهد بود کراتین بیشتری تولید کند. این پروتئینی است که ناخن های شما را می سازد. علاوه بر این، مصرف مکمل های روزانه مانند بیوتین و روغن ماهی برای مراقبت ار ناخن های شما کمک کننده است.

  1. در هنگام مانیکور یا پدیکور محتاط باشید.

اطمینان حاصل کنید که وسایلی که تکنسین ناخن شما استفاده می کند تمیز و ضدعفونی شده باشند. از آنها بخواهید از دست زدن به کوتیکول های شما خودداری کنند. برای جلوگیری از گسترش بیماری های پا، مطمئن شوید که حمام های پا با محلول سفید کننده در بین جلسات تمیز شوند.

  1. از لاک ناخن خشن استفاده نکنید.

ناخن با استفاده از مواردی که شامل فرمالدئید و دی‌بوتیل فتالات است ضعیف‌تر می‌شود. علاوه بر این، قرار دادن رنگ‌های رنگدانه‌دار روی ناخن‌ها برای مدت طولانی ممکن است آن‌ها را ضعیف یا زرد کند.

  1. جویدن ناخن را متوقف کنید.

اگر تمایل به جویدن ناخن دارید، برای متوقف کردن آن اقدام کنید.

ممکن است غلبه بر این عادت سخت باشد، اما بسیار مهم است زیرا دهان شما حاوی باکتری ها و میکروب هایی است که می توانند به راحتی از طریق ساییدگی های ناشی از دندان وارد بدن شما شوند.

  1. کوتاه کردن کوتیکول ناخن

قرار است ناخن و بستر ناخن شما توسط کوتیکول ناخن محافظت شوند. هنگامی که ناخن را کوتاه می کنید، آن را به داخل فشار می دهید یا برش می دهید، در نهایت مسیری را برای خاک، کثیفی، آب صابون و میکروارگانیسم هایی مانند قارچ، باکتری و مخمر ایجاد می کنید تا مستقیماً به بستر یا لایه های عمیق تر اپیدرم نفوذ کنند.

در نتیجه، می توانید دچار پارونیشیا، ناخن های دردناک، پوسته شدن، ترک خوردن و حتی پیچ خوردگی ناخن شوید. همچنین ناخن‌های شکننده، عفونت‌های قارچی ناخن‌ها و همچنین عفونت‌های باکتریایی و مخمری ایجاد می‌شود.

دفعه بعد که مانیکور یا پدیکور می کنید محتاط باشید. هرگز کوتیکول ها را گیره، کوتاه یا فشار ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *