فواید ماسک مو چیست؟

اگر ماسک مو هنوز بخشی از روتین مراقبت از موی شما نیست، منتظر چه چیزی هستید؟ استفاده از ماسک مو مانند یک درمان آبگرم برای موهای شما است. ماسک مو خاصیت آبرسانی، تقویت کنندگی، صاف کنندگی و ترمیم کننده برای موهای شما دارد.

شاید فکر می کنید که برای ماسک مو وقت ندارید. ولی انواع متفاوت ماسک مو داخل حمام و خارج حمام به شما آزادی عمل می دهد تا حتما از ماسک مو استفاده کنید.

شما می‌توانید از فواید ماسک مو ( نرم‌کننده و تقویت‌کننده) بدون نیاز به دوش گرفتن استفاده کنید.

بنابراین، بیایید به فواید ماسک مو نگاهی بیندازیم.

 

 

فواید ماسک مو

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک درمان مغذی قوی برای کمک به تقویت، آبرسانی، رفع موخوره و بازگرداندن موهای خشک، آسیب دیده، فرآوری شده یا مجعد به حالت جهش و درخشندگی سالم است.

ماسک‌های مو نرم‌کننده‌های عمیقی هستند که ۱ تا ۳ بار در هفته استفاده می‌شوند تا به لطافت، براقیت و قوی نگه داشتن موهای شما کمک کنند.

تفاوت بین نرم کننده مو و ماسک مو چیست؟

ماسک‌های مو درمان‌های آبرسانی عمیق هستند که به ندرت برای مراقبت‌های ترمیمی شدید از مو استفاده می‌شوند، در حالی که نرم‌کننده‌های مو مرطوب‌کننده‌های سبک‌تری هستند که می‌توانید هر بار که شامپو می‌زنید استفاده کنید. بسیاری از افراد هم از نرم کننده روزانه و هم از ماسک مو استفاده می کنند تا موهای خود را سالم و قوی نگه دارند.

چه کسانی باید از ماسک مو استفاده کنند؟

با انواع ماسک های مو برای نیازهای مختلف مو از آبرسانی گرفته تا صاف کردن مو هر فردی با هر جنسیت یا نوع مو می تواند از ماسک مو استفاده کند. هر چه موهایتان بلندتر، ضخیم‌تر، فرتر، درشت‌تر یا فرآوری‌شده‌تر باشد، ممکن است بیشتر به ماسک مو نیاز داشته باشید. افرادی که موهای نازک یا ظریفی دارند ممکن است ترجیح دهند از مقدار کمتری به دفعات کمتر استفاده کنند.

نشانه هایی که نیاز به استفاده از ماسک مو دارید

اگر:

شما موهای دو شاخه شده یا وز دارید که نیاز به صاف کردن دارند.

شما موهای نوع ۲b تا نوع ۳C و موج های نرم، خم های S، فرهای شل یا متوسط یا کلاف های تنگ دارید که نیاز به صاف کردن دارند.

موهای شما شکننده است و نیاز به نرم شدن دارد.

موهای خود را در معرض نور خورشید یا پردازش حرارتی قرار داده اید و نیاز به آبرسانی دارد.

موهای رنگ شده یا فرآوری شده شیمیایی دارید که نیاز به مرطوب کردن و ترمیم دارند.

موهای شما کدر شده یا به راحتی می شکند و نیاز به درخشندگی و تقویت دارند.

مزایای ماسک مو چیست؟

انواع مختلفی از ماسک مو وجود دارد که بر روی نیازهای خاص و نوع مو تمرکز دارد، اما به طور کلی، فواید ماسک مو عبارتند از:

آبرسانی: هیدراتاسیون ماسک های مو با استفاده از روغن های مرطوب کننده عمیق مانند شیا، ماکادمیا، جوجوبا، آووکادو یا روغن نارگیل به موها رطوبت را از داخل تزریق می کنند.

صاف کردن: از ماسک مو برای پوشاندن ساقه مو، مهر و موم کردن انتهای شکاف و صاف کردن بی نظمی در هر زمان و هر کجا که لازم بود استفاده کنید. نرمی و لطافت را به موهای تحت کنترل باز می گرداند.

تقویت: برای تقویت مو، کاهش شکستگی و ترمیم آسیب ناشی از فرآوری و حالت دادن، از ماسک مو استفاده کنید.

حفظ موی فر: از نوع ۲B تا نوع ۳C، از امواج گرفته تا سیم پیچ، ماسک ها به مرطوب کردن و زیبا نگه داشتن فرها کمک می کنند. می توانید از ماسک مو فر و ضد وز لاکمه استفاده کنید.

حفاظت در برابر حرارت: برخی از ماسک‌های مو، موها را پوشش می‌دهند و به محافظت از آن در برابر سشوار کردن، اتو کردن و حالت دادن حرارتی کمک می‌کنند.

ترمیم آسیب: اگر موهای شما خشک، شکننده، وز است، ماسک های مو به ترمیم آن کمک می کنند.

چه زمانی باید از ماسک مو استفاده کرد؟

پاسخ ساده این است: هر زمان که موهایتان تشنه شد یا کنترل نشدید از ماسک مو استفاده کنید. شامپو، نرم کننده و شامپوی خشک را بخشی از روتین مراقبت از موی روزانه خود قرار دهید، سپس در مواقعی که نیاز به ترمیم و جوانسازی موهای خود با یک درمان آبرسانی شدید دارید، موهای خود را با ماسک درمان کنید.

زمان جادویی از روز یا روز هفته برای استفاده از ماسک مو وجود ندارد. برای ماسک های آبکشی، به زمان نیاز دارید تا موهای خود را قبل از استفاده از ماسک شامپو کنید و منتظر بمانید تا کار خود را انجام دهد. بسته به نوع ماسک، بین ۱۰ دقیقه تا یک شب.

استفاده از ماسک مو روی موهای مرطوب بهتر است یا خشک؟

بیشتر ماسک‌های مو روی موهای مرطوب بهترین کارایی را دارند و ماسک‌های آبکشی فقط از این طریق قابل استفاده هستند. اگر از ماسک شستشوی مو استفاده می کنید، پس از شستن موها و خشک کردن ملایم با حوله موهای خود را بمالید.

نکاتی برای استفاده صحیح از ماسک مو

استفاده از ماسک های مو آسان است، اما در اینجا چند نکته برای بهتر کردن تجربه وجود دارد:

دستورالعمل ها را بخوانید: به طور جدی، هر ماسک مو کمی متفاوت است و دستورالعمل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند از درمان ماسک خود حداکثر استفاده را ببرید. به خصوص توجه کنید که چه مدت باید ماسک را بگذارید و اینکه آیا این ماسک برای نوع موهای شما مناسب است یا خیر.

با مقدار کم شروع کنید: اگر به نرم کننده یا آبرسانی بیشتر نیاز دارید، همیشه می توانید مقدار بیشتری اضافه کنید.

دست های خود را به هم بمالید: بسته به اینکه ماسک موی شما در لوله یا وان است، مقدار کمی را در کف دست خود فشار دهید یا با قاشق بریزید، سپس دستان خود را به هم بمالید تا محصول قبل از استفاده روی موهایتان پخش شود.

یک بخش در یک زمان: در بخش هایی به اندازه یک دست کار کنید و از یک طرف سر خود شروع کنید و به سمت دیگر حرکت کنید.

از ریشه ها دوری کنید: از وسط طول موهایتان شروع کنید و به آرامی دور قسمتی از موها بمالید. به سمت انتها به سمت پایین بکشید.

انگشتان شما شانه هستند: برای پخش شدن ماسک، دستان خود را از میان موهای خود بگذرانید. از برس یا شانه استفاده نکنید. اجازه دهید فرها یا امواج شما به عقب برگردند.

در صورت نیاز تکرار کنید: ماسک های مو را در مواقعی که نیاز به درمان شدید دارید می توانید تکرار کنید.

حال که با فواید ماسک مو آشنا شدید به راحتی به خرید آن بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *