چرا هرگز نباید با آرایش بخوابیم؟

آرایش صورت یکی از جذاب ترین ها برای بانوان است. با این حال ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنیم به خصوص اگر با آرایش بخوابیم و  قبل از خواب آن را به درستی پاک نکنیم. پزشکان متخصص پوست می گویند: خوابیدن با آرایش منافذ شما را می بندد، پوست شما را ملتهب می کند، آن را کدر می کند و چین و چروک های بیشتری ایجاد می کند.

با ما در این مقاله همراه باشید تا بدانید چرا خوابیدن با آرایش یک نهی بزرگ است و چگونه می توانید آرایش خود را قبل از اینکه روی ملحفه بمالید به روش صحیح پاک کنید.

با آرایش نخوابیم

 

اگر قبل از خواب آرایش را پاک نکنید چه اتفاقی می افتد؟

شب زمانی است که پوست شما خودش را بهبود می بخشد اگر با آرایش بخوابیم این روند را مختل می کند.

در طول روز، پوست به عنوان یک سد محافظ برای دفع آسیب های ناشی از نور خورشید و استرس اکسیداتیو عمل می کند، در حالی که در طول شب، پوست می تواند به حالت ترمیم رفته و سلول ها و بافت ها را بازسازی کند.

آرایش در شب از تنفس و بهبود پوست جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که پوست شما رادیکال‌های آزاد بیشتری ایجاد کند و منافذ شما را مسدود کند.

رادیکال های آزاد موادی هستند که باعث ایجاد التهاب و قرمزی و تیرگی در پوست می شوند. رادیکال های آزاد کلاژن را از بین می برند و همچنین باعث ایجاد چین و چروک، مسدود شدن منافذ، شعله ور شدن آکنه و جوش های سرسیاه می شوند. تحقیقات نشان داده‌اند که چگونه ایجاد رادیکال‌های آزاد، چه توسط چیزهایی مانند آفتاب و آلودگی هوا، یا مواد شیمیایی روی پوست، می‌تواند روند پیری را تسریع کند.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) اضافه می کند که برخی از مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی می تواند به آکنه کمک کند، بنابراین داشتن یک روتین شستشوی شبانه صورت کلیدی است.

هنگام شستن صورت خود در شب، حتما به ناحیه چشم خود توجه کنید. ماندن سایه چشم، خط چشم و ریمل در طول شب ممکن است به درماتیت پلک کمک کند، که وقتی پلک شما با یک ماده تحریک کننده تماس پیدا می کند و باعث قرمزی و پوسته پوسته شدن می شود. یکی دیگر از نتایج بالقوه آرایش چشم در طول شب، گل مژه است، که زمانی رخ می دهد که فولیکول های کوچک مو و غدد چربی روی پلک مسدود شوند.

چگونه به درستی آرایش را از روی پوست پاک کنیم؟

شستن صورت و استفاده از مرطوب‌کننده مناسب قبل از خوابیدن با آرایش، محیط مناسبی را برای بازسازی و التیام پوست ایجاد می‌کند. در صورتی که با آرایش بخوابیم پوست توانایی تغییر سلول ها را از دست داده و این اتفاق دشوار می شود.

بایدها و نبایدهای پاک کردن آرایش برای حفظ سلامت پوست

یک پاکسازی مضاعف را در نظر بگیرید

استفاده از یک پاک‌کننده ملایم به تنهایی اغلب یک لایه نازک از آرایش روی پوست شما باقی می‌گذارد. اینجاست که پاکسازی مضاعف وارد می شود.

قبل از استفاده از یک پاک کننده یا لایه بردار ملایم (یعنی آنهایی که بدون الکل هستند)، یک پاک کننده روغنی یا آب میسلار را روی پوست خود بکشید. اگر تا به حال در مورد میسلار نشنیده اید، آن را به عنوان یک تونر مدرن در نظر بگیرید به جز این که برای پوست های حساس ملایم تر است زیرا حاوی الکل نیست. میسلار واتر یک محصول مبتنی بر آب است که حاوی مرطوب‌کننده‌ها و سورفکتانت‌های ملایمی است که با هم می‌توانند آرایش، آلودگی و چربی اضافی را از روی پوست پاک کنند. برای استفاده از آن، آب میسلار را در دستان خود بریزید، سپس آن را روی صورت خود ماساژ دهید یا آن را روی یک پد پنبه ای بریزید تا آرایش خود را به آرامی پاک کنید.

فقط از پاک کننده های آرایش قدیمی استفاده نکنید

همه پاک‌کننده‌های آرایش یکسان نیستند. بیشتر آنها حاوی رایحه، سورفکتانت ها، امولسیفایرها، آزاد کننده های فرمالدئید هستند  هر یک از مواد تشکیل دهنده می تواند تحریک کننده باشد.

برای ایمن بودن، از میسلار واتر استفاده کنید یا به دنبال محصولاتی باشید که فاقد عطر هستند و حاوی آن مواد نیستند.

همچنین از دستمال های پاک کننده آرایش خودداری کنید. آنها اغلب مواد نگهدارنده‌ای در خود دارند که می‌توانند تحریک‌کننده باشند.

بدتر از آن این است که پوست را با آن دستمال های آرایشی پاک کنید. پاک کردن صورت و چشم‌ها با دستمال‌های آرایشی نیز می‌تواند باعث التهاب و ایجاد جوش ریز در پوست شود.

با پوست به آرامی برخورد کنید

پس از پاکسازی، باقیمانده پاک کننده را بشویید، سپس پوست خود را با حوله به آرامی خشک کنید به طوری که مقداری رطوبت باقی بماند. از مالیدن پوست برای خشک کردن آن خودداری کنید، زیرا این کار رطوبت بیش از حد را از بین می برد.

از مرطوب کننده غافل نشوید

مرطوب کننده باید بخشی ضروری از روتین مراقبت از پوست در شب شما باشد. اگر عادت دارید که آرایش را در شب انجام دهید، ممکن است پوست شما خشک باشد، که این مرحله را بسیار مهم می‌کند. حتی می توانید از روتین مراقبت از پوست های خشک در شب استقاده کنید. مرطوب کننده ها حاوی موادی هستند که به حفظ آب روی پوست شما کمک می کنند و در نتیجه از خشکی پوست جلوگیری می کنند. پس از خشک کردن پوست خود، فوراً از مرطوب کننده انتخابی خود استفاده کنید (مگر اینکه ابتدا از سرم استفاده کنید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *