آیا روغن آرگان برای مو مفید است؟

وقتی صحبت از مراقبت از مو به میان می‌آید، روغن آرگان یک عنصر فوق‌العاده است که روی برچسب همه چیز از شامپو و نرم‌کننده گرفته تا سرم های مو می‌بینید، اما آیا می‌دانید روغن آرگان از کجا می‌آید و واقعاً چه کاری می‌تواند انجام دهد. ما اینجا در مورد این عنصر جذاب توضیح می دهیم.

روغن آرگان

 

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان از هسته های رشد یافته روی درختان آرگانیا اسپینوزا استخراج می شود. این درختان باستانی بیابانی که به اختصار آرگان نامیده می شوند، بومی شمال آفریقا هستند. روغن آرگان رنگ طلایی و طعم آجیلی دارد. روغن آرگان در طب سنتی و آشپزی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

آیا روغن آرگان برای مو مفید است؟

مردم اغلب به دلیل ماهیت غنی از مواد مغذی روغن آرگان را برای درمان مو استفاده می کنند. از آنجایی که روغن آرگان از مولکول های کوچک تری نسبت به روغن های دیگر مانند روغن نارگیل یا زیتون تشکیل شده است، روغن آرگان راحت تر جذب کوتیکول مو می شود. حاوی اسیدهای چرب، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است که همگی به فواید روغن آرگان برای مو کمک می کنند. در اینجا برخی از مفیدترین خواص آن آورده شده است:

آبرسانی

روغن آرگان می تواند به بهبود سطح رطوبت در پوست سر، آبرسانی به فولیکول های مو و بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک کند.

گره‌گشایی

روغن آرگان به عنوان یک گره‌گشای موثر عمل می‌کند و به تارهای مو لغزش بسیار لازم را می‌دهد، بنابراین می‌توان آن‌ها را پس از شستشو به راحتی شانه کرد.

درخشندگی

روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب است که می تواند به بازگرداندن درخشش به موهای شما کمک کند.

از بین بردن موخوره و وز شدن موها

روغن آرگان به کاهش موخوره کمک می کند بدون اینکه موها را سنگین کند زیرا بافتی سبک دارد.

محافظت آنتی اکسیدانی

روغن آرگان حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به محافظت از موهای شما در برابر رادیکال های آزاد ناشی از عوامل محیطی مانند آلودگی و اشعه UV کمک کند. این رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث آسیب اکسیداتیو به موهای شما شوند که به صورت بافت خشن، تیرگی و موخوره ظاهر می‌شود.

 

می توانید روغن آرگان مو بدون سولفات را از سایت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *