آیا روغن زیتون واقعا برای پوست شما مفید است؟

روغن زیتون یک درمان طبیعی محبوب برای مشکلات پوستی است. اما آیا واقعا مفید است و برای انواع پوست موثر است؟ ما مزایا و معایب استفاده از روغن زیتون را برای پوست شما بررسی می کنیم. با این حال، پوست هر فردی متفاوت است، بنابراین اگر نگرانی خاصی دارید حتما با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید و همیشه قبل از تغییر روتین مراقبت از پوست جدید، یک تست پچ انجام دهید.

روغن زیتون برای پوست

فواید روغن زیتون برای پوست

در اینجا لیستی از مزایای روغن زیتون وجود دارد: آبرسانی عمیق، کاهش التهاب، لایه برداری ملایم، کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک، پف، تورم، تسکین پوست خشک یا تحریک شده، محافظت از استرس اکسیداتیو و پیری زودرس.

  • آبرسانی عمیق را فراهم می کند

روغن زیتون حاوی اسکوالان و ویتامین E است و به لطف این دو ماده، دارای ظرفیت طبیعی برای آبرسانی عمیق است. در حالی که اسکوالان از حفظ رطوبت پوست حمایت می کند، ویتامین E ظرفیت پوست را برای جذب و حفظ آب افزایش می دهد.

  • التهاب را کاهش می دهد

خواص ضد التهابی روغن زیتون ممکن است به تسکین پوست تحریک شده یا ملتهب کمک کند. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین E است. آنتی اکسیدان ها به کاهش قرمزی و تحریک ناشی از آکنه یا پسوریازیس کمک می کنند. آنها همچنین در برابر رادیکال های آزاد که می توانند منجر به چین و چروک و پیری زودرس پوست شوند، محافظت می کنند.

  • به آرامی لایه برداری می کند

روغن زیتون حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها یا AHA ها است که ریزش سلول های مرده پوست را تحریک می کند و رشد سلول های جدید را تشویق می کند. در نتیجه پوستی صاف تر به وجود می آورد. همانطور که می دانید، اسیدها طیف وسیعی از فواید برای پوست ما دارند. با این حال، شما باید بدانید که کدام یک برای نگرانی خاص پوست شما مفید است.

  • چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد

روغن زیتون حاوی ویتامین E است که به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت در برابر رادیکال های آزاد که به پیری کمک می کنند، کمک می کند.

  • پف و تورم را کاهش می دهد

آنتی اکسیدانی معروف به اولئوکانتال ممکن است التهاب و تورم مرتبط با بسیاری از نگرانی ها و شرایط (پوستی) مختلف مانند روزاسه را کاهش دهد. همچنین می توانید از روغن زیتون برای کاهش پف و تورم زیر چشم خود استفاده کنید. به سادگی یک کمپرس گرم را روی چشم خود برای حدود پنج دقیقه قرار دهید تا آنتی اکسیدان ها به آن نفوذ کنند. حتی ممکن است خلاص شدن از شر سیاهی زیر چشم مفید باشد، اما به خاطر داشته باشید که مراقب باشید زیرا این ناحیه از صورت شما بسیار حساس است. روغن زیتون را می توان به عنوان مرطوب کننده، پاک کننده آرایش، ضد آفتاب یا لایه بردار استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آیا روغن آرگان برای مو مفید است؟

چگونه از روغن زیتون در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنیم؟

روغن زیتون را می توان به روش های مختلفی در روتین های مراقبت از پوست استفاده کرد به طور مثال پاک کننده آرایش، مرطوب کننده، ضد آفتاب، کرم دور چشم، لایه بردار، بالم لب یا ماسک صورت

  • پاک کننده آرایش

چند قطره روغن زیتون را روی یک تکه پنبه بریزید و به آرامی آرایش خود را پاک کنید. این کار را تا زمانی که تمام آرایش از بین برود تکرار کنید.

  • مرطوب کننده

اگر از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنید، یک راه برای انجام آن این است که یک قسمت از روغن زیتون را با سه قسمت از مرطوب کننده مورد علاقه خود مخلوط کنید و سپس آن را به صورت و گردن بمالید.

  • ضد آفتاب

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری اکسید روی مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

  • کرم دور چشم

اگر چند قطره روغن زیتون را دور چشم بریزید و به آرامی ماساژ دهید، روغن زیتون می تواند به عنوان کرم دور چشم شما باشد.

  • لایه بردار

روغن زیتون یک ماده طبیعی عالی برای لایه برداری است. دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت دورانی مالیده و با آب گرم بشویید.

  • بالم لب

لایه نازکی از روغن زیتون را روی لب های خود بمالید و ماساژ دهید.

  • ماسک صورت

روغن زیتون می تواند یک ماسک صورت عالی باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. به طور مساوی در سراسر صورت پخش کنید.

روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

بهترین روغن زیتون برای پوست شما چیست؟

همه روغن های زیتون یکسان ساخته نمی شوند. هنگام انتخاب روغن زیتون برای مراقبت از پوست، حتما روغن زیتون را انتخاب کنید که با پرس سرد و خالص باشد. از روغن هایی که فرآوری شده یا دارای مواد افزودنی هستند خودداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *