تفاوت روتین مراقبت از پوست در شب و روز

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه پوست شما می تواند بفهمد که روز است یا شب؟ آیا سر در گم شده اید؟ روتین مراقبت از پوست در شب و روز چگونه کار می کند؟ آیا بین روتین ها تفاوتی وجود دارد؟ بیایید همه چیز را در این مقاله درباره تفاوت روتین مراقبت از پوست در شب و روز همراه هم یاد بگیریم.

بله، تفاوت زیادی بین محصولات مراقبت از پوست در شب و روز وجود دارد. ساده ترین پاسخ این است که مراقبت از پوست در طول روز بر محافظت از پوست و عوامل مسدود کننده منافذ مانند آلودگی متمرکز است، در حالی که روتین مراقبت از پوست شب برای مرطوب نگه داشتن پوست است. بخش مهم این است که ما تفاوت بین روتین ها و مواد تشکیل دهنده محصول را درک کنیم.

 

تفاوت روتین مراقبت از پوست

 

روتین مراقبت از پوست در روز

با روتین مراقبت از پوست در روز شروع می کنیم. باید پوست خود را برای هر چیزی که روز به ارمغان می آورد آماده کنید. یعنی محافظت و تغذیه پوست در برابر تمامی عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش و آلودگی!

بهترین راه برای انجام این کار، پاکسازی، مرطوب کردن و استفاده از ضدآفتاب است. پاکسازی پوست به شما کمک می کند پوست خود را برای تمام زیبایی و درخشندگی که محصولات آرایشی و بهداشتی به ارمغان می آورند، تمیز کرده و آماده کنید. روتین مراقبت از پوست صبح شما به همان اندازه مهم است که روتین مراقبت از پوست در شب شما!

به هر حال، شما باید پوست خود را برای روز آینده آماده کنید. بهترین راه برای انجام این کار ترکیبی از محصولات پاک کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب است. پاک کننده ها به حذف آلودگی از سطح پوست شما کمک می کنند، در حالی که مرطوب کننده ها آبرسانی را برای درخشندگی سالم فراهم می کنند. در نهایت، استفاده از کرم ضدآفتاب دارای SPF به محافظت در برابر اشعه های مضر UVA/UVB کمک می کند که در طول زمان دچار پیری زودرس پوست نشوید. با در نظر گرفتن این سه مرحله، همه چیزهایی را که برای یک روتین مراقبت از پوست در صبح  نیاز دارید، خواهید داشت!

روتین مراقبت از پوست در شب

بعد از تمام روز، داشتن یک روتین مراقبت از پوست در شب برای حفظ پوستی سالم و زیبا ضروری است. از آنجایی که روتین صبحگاهی باید بر آماده سازی پوست برای روز متمرکز باشد، روتین شب باید بر تغذیه پوست با محصولات آبرسان و ترمیم کننده تمرکز کند. روتین محافظت از پوست همیشه باید با پاکسازی شروع شود.

بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک تونر متناسب با پوست شماست. بعد از اینکه همه کثیفی ها، چربی ها و مواد آرایشی از روی پوست پاک شدند، نوبت به سرم ها، ماسک ها، مرطوب کننده ها و کرم های دور چشم می رسد که به طور خاص برای استفاده در شب طراحی شده اند. این محصولات برای جبران رطوبت و مواد مغذی از دست رفته در طول روز استفاده می شوند. علاوه بر این، آنها مزایای ضد پیری مانند کاهش خطوط و چین و چروک را با تحریک تولید کلاژن ارائه می دهند. اجرای این مراحل در روتین های مراقبت از پوست به حفظ جوانی و درخشندگی پوست شما در تمام طول سال کمک می کند!

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست خشک در شب

چگونه تصمیم بگیریم که کدام روتین برای شما بهتر جواب می دهد؟

همانطور که گفته شد، داشتن یک روتین مراقبت از پوست خوب برای حفظ پوستی سالم و درخشان ضروری است. با این حال، با وجود بسیاری از محصولات موجود، تشخیص اینکه کدام یک برای نیازهای منحصر به فرد شما بهترین هستند، دشوار است. تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی باید وارد روال مراقبت از پوست شما شود به زمان استفاده از آن و همچنین نوع پوست شما بستگی دارد.

برای نتیجه گیری تفاوت روتین مراقبت از پوست در شب و روز در طول روز، می خواهید روی محافظت از پوست خود در برابر عوامل محیطی مانند اشعه و آلودگی تمرکز کنید.  در حالی که در شب، شما باید هر گونه آسیبی را که ممکن است در طول روز رخ داده باشد، ترمیم کنید. تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام محصول استفاده شود به طور کامل به نوع پوست و نیازهای شما بستگی دارد. پوست‌های چرب باید به دنبال مرطوب‌کننده‌های سبک باشند، در حالی که پوست‌های خشک یا حساس باید کرم‌های آبرسان یا مومیایی‌کننده‌های حاوی مواد آرام‌بخش مانند آلوئه‌ورا یا ویتامین E را انتخاب کنند. برای افرادی که پوست مختلط دارند، مرطوب‌کننده‌های بدون چربی ایده‌آل هستند زیرا منافذ را مسدود نمی‌کنند. اما همچنان رطوبت کافی را در مناطقی که بیشتر مورد نیاز است فراهم می کند. علاوه بر این، همه انواع پوست باید در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *