چگونه لکه های قهوه ای تیره صورت را از بین ببریم؟

 راه های از بین بردن لکه های قهوه ای تیره صورت

 لکه های قهوه ای تیره صورت بسیار آزاردهنده می باشند. وقتی تغییراتی را در پوست خود مشاهده می کنیم دچار اضطراب می شویم که آیا لکه های قهوه ای تیره صورت ایجاد میشود یا چه؟!

با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است لکه های قهوه ای تیره ظاهر شوند و حتی ممکن است به راحتی قابل برگشت باشند. برخی از لکه‌های قهوه ای تیره می‌توانند نشانه یک مشکل پوستی باشند، برخی دیگر نسبتاً بی‌ضرر هستند. در هر صورت ممکن است مصمم باشید که لکه های تیره صورت خود را به دلایل زیبایی، بشناسید و از بین ببرید. ما می توانیم کمک کنیم.

راه های زیادی برای درمان لکه های قهوه ای تیره وجود دارد، مهم نیست که چه چیزی باعث آن شده است. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه لکه های تیره روی صورت خود را از بین ببرید و رنگ شفاف پوست را بازیابی کنید.

 

۴دلیل لک های تیره پوست

برای درمان ابتدا باید دلایل لک های تیره پوست را پیدا کنیم. دلایل زیادی در ایجاد لکه های قهوه ای تیره صورت در افراد وجود دارد، اما در اینجا برخی از رایج ترین دلایل را آورده ایم:

۱- سالخورده

لکه هایی که در سن بالا ایجاد می شود به عنوان لکه های پیری شناخته می شوند. آنها لکه های تیره کوچک و مسطح روی پوست هستند. لکه‌های پیری اغلب در اثر آسیب‌های ناشی از نور خورشید در سال‌های جوانی ایجاد می‌شوند. همچنین با افزایش سن، بیشتر به چشم می‌آیند.

۲- تغییرات هورمونی

طیف گسترده ای از داروها وجود دارد که بر تعادل هورمونی در بدن شما تأثیر می گذارد. به این ترتیب، استفاده از این داروها ممکن است منجر به ایجاد لکه های تیره روی پوست شود.

۳- آسیب خورشید

همانطور که قبلا گفتیم، آسیب های ناشی از نور خورشید یکی از دلایل اصلی ایجاد لکه های قهوه ای تیره صورت است. لکه های ناشی از آفتاب ناشی از آسیب اشعه ماوراء بنفش است که تولید ملانین را سرعت می بخشد و به پوست رنگ می دهد. به همین دلیل است که لکه ها، تیره هستند. آنها معمولا در مناطقی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت، شانه ها، بازوها و دست ها ظاهر می شوند.

۴- جای زخم

اسکارها در همه اشکال، اندازه ها و رنگ ها وجود دارند. در واقع، برخی حتی می توانند بافت یا رنگ پوست شما را تغییر دهند. اسکارها اغلب زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند در طول بهبودی تیره می شوند. آنها همچنین می توانند در صورت بهبودی ضعیف یا به دلیل ژنتیک شما تیره شوند. اسکارهای تیره، بیشتر روی پوست های متوسط ​​یا تیره دیده می شوند.

 

۴ روش درمان لکه های قهوه ای تیره

درمان لکه های قهوه ای تیره آسان می باشد. اگر از ظاهر لکه های تیره ناراضی هستید، نگران نباشید. اغلب می توانید با کمی تلاش از شر آنها خلاص شوید. بهترین راه حل، ممکن است به علت اصلی بیماری پوست شما بستگی داشته باشد. بنابراین هنگام تلاش برای از بین بردن لکه های تیره از روی پوست خود باید آن را در نظر بگیرید. در اینجا ۴ روش برای خلاص شدن از شر لکه های تیره روی صورت آورده شده است:

۱- کرم و سرم صورت

کرم‌ها و سرم‌های صورت که برای مراقبت‌های پوستی می باشد توصیه می شود. اگر این محصولات با کیفیت باشند از پوست در برابر آسیب‌های پوستی آینده محافظت می‌کنند و حتی می‌توانند تغییر رنگ پوست یا لکه‌های قهوه‌ای موجود را محو کنند.

۲-ضد آفتاب

شاید بهترین راه برای محافظت از پوست در برابر آسیب بیشتر و کمک به از بین بردن سریع لکه های تیره روی صورت استفاده از کرم ضد آفتاب با کیفیت بالا باشد. کرم ضد آفتاب به جلوگیری از تیره شدن هایپرپیگمانتاسیون موجود، افزایش سن و لکه های تیره کمک می کند. بهتر از همه این است که از آسیب بیشتر UV جلوگیری می کند. اگر می‌خواهید هم لکه‌های تیره موجود را بهبود ببخشید و هم از بروز لکه‌های جدید جلوگیری کنید، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب بیودرما را به شما پیشنهاد می دهیم.

۳- درمان های لیزری

لیزر درمانی راه حل دیگری برای از بین بردن لکه های تیره صورت است. درمان های لیزری سلول های تولید کننده ملانین را از بین می برند و با از بین بردن لایه بالایی پوست از شر لکه های تیره خلاص می شوند. گاهی اوقات برای رسیدن به نتایج مورد نظر بیش از یک درمان مورد نیاز است.

۴- لایه برداری صورت

درمان‌های پوستی مانند لایه‌برداری صورت و میکرودرم ابریژن می‌توانند لکه‌های تیره را روشن کرده یا به طور کلی از بین ببرند. لایه برداری شیمیایی از یک محلول شیمیایی برای برداشتن لایه های بالایی پوست استفاده می کند. پس از بهبودی کافی، پوست جدید و صاف تشکیل می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *