روتین مراقبت از پا به صورت روزانه

ما هر روز چند بار مسواک می زنیم، دست ها و صورت هایمان را بارها می شوییم. اما وقتی پای ما به میان می آید، تمیز کردن آنها در حمام یا دوش کافی است. شاید به این دلیل است که معمولاً پاهای ما در کفش قرار می گیرند و دیده نمی شوند. به هر دلیلی، پاها به ندرت مورد توجه و مراقبتی قرار می گیرند که شایسته آن است. پاها سخت هستند و می توانند در برابر استفاده و سوء استفاده زیاد مقاومت کنند، اما بدون مراقبت مناسب، دیر یا زود مشکلاتی ایجاد می کنند که می تواند بر تحرک و کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد. مراقبت از پا یک فرآیند ساده است و مراقبت روزانه آنها را قادر می سازد تا به عملکرد سالم خود ادامه دهند. در اینجا ۵ چیز ساده که یک روال روزانه مراقبت از پا را تشکیل می دهند، آورده شده است.

روتین مراقبت از پا

پاها را کاملا خشک کنید

فضای بین انگشتان پا اغلب پس از استحمام به طور کامل خشک نمی شود. رطوبتی که باقی می ماند، محل مناسبی برای رشد عفونت های قارچی و تغییر رنگ ناخن ها است. چند بار کشیدن حوله از فاصله بین انگشتان پا و اجازه دادن به پوست برای خشک شدن چند دقیقه در فضای باز قبل از پوشیدن جوراب و کفش، احتمال ابتلا به چنین عفونت هایی را کاهش می دهد. همچنین حوله ای که برای خشک کردن پا استفاده می شود را به طور مرتب عوض کنید. استفاده از پودر پا برای جذب عرق، افزودنی مفید است.

تراشیدن

وزنی که حمل می کنند و اصطکاک جوراب و کفش در حین راه رفتن باعث می شود پوست کف پا زبر و سخت شود. از سنگ پا یا سوهان لایه بردار مخصوص برای مالش پوست مرده استفاده کنید. مالش باید از یک حرکت صاف و یکنواخت استفاده کند که کل کف پا را بپوشاند. نباید از فشار بیش از حد استفاده کرد. ایده این است که فقط پوست سخت را مالش دهید. مفاصل و نواحی استخوانی طرفین پا را نباید نادیده گرفت. اما این نواحی را به آرامی مالش دهید. اگر لکه های سخت سرسختی وجود داشته باشد که حتی پس از چند روز لایه برداری باقی بمانند، می توان از کرم پا و رفع ترک استفاده کرد.

مرطوب کنید

خشک کردن کامل پا و لایه برداری می تواند باعث خشکی و لطافت پوست پا شود. استفاده از کرم یا لوسیون مرطوب کننده پوست را نرم و لطیف نگه می دارد و به مرور زمان میزان لایه برداری که باید انجام شود را کاهش می دهد. بهتر است از یک مرطوب کننده با نفوذ عمیق استفاده کنید زیرا پوست پا ضخیم تر از پوست بقیه بدن است. فرمولاسیون های مرطوب کننده مخصوص پاها به راحتی در دسترس هستند.

از یک روتین مراقبت از پا به طور دایم استفاده کنید

پاهای ما در طول روز با راه رفتن، نشستن و ایستادن طولانی مدت در معرض انواع چالش ها هستند. به راحتی می توان از پاها در طول ماه های زمستان که دور از هوای سرد در چکمه های گرم پنهان شده اند غافل شد. در این مواقع که حتی کمتر به پاهای خود توجه می کنیم، احتمال ایجاد پوست سخت بیشتر است. بنابراین، داشتن یک روال مراقبت از پا، در هر فصلی که باشد، حیاتی است. سپس، وقتی تابستان فرا می رسد، پاهای شما برای قرار گرفتن در معرض کمی آفتاب آماده می شوند.

در مورد پوست سخت و کارهایی که باید در مورد آن انجام دهید بیشتر بدانید

انواع مختلفی از پوست سخت وجود دارد که روی پا ایجاد می شود. پینه ها مانند مکانیسم دفاعی پا هستند. پوست سخت در ناحیه ترک خورده پا به عنوان یک سد محافظ در برابر آسیب بیشتر تشکیل می شود. پوشیدن کفش بدون جوراب، حرکت نامناسب راه رفتن با کفش های پاشنه بلند، کفش های پاشنه بلند بیش از حد تنگ یا گشاد یا کمبود رطوبت، همگی می توانند باعث سفت شدن پوست شوند.

پینه‌ها معمولاً مضر نیستند، اما در صورت عدم درمان می‌توانند منجر به ترک‌های پوستی دردناک، عفونت‌های باکتریایی و خونریزی شوند. همچنین در صورت عدم مراقبت منظم از پاها مانند برداشتن پوست سخت یا مرطوب کردن با کرم‌های مخصوص، می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

پوست سخت معمولا زمانی ایجاد می شود که پوست ضخیم کف پا به سرعت خشک، زبر و شکننده شود. سلول‌های جدید زیادی در پاسخ به فشار و نقاط اصطکاک تشکیل می‌شوند و آن نواحی به سرعت با پوست مرده ضخیم شاخ و خشک می‌شوند و رنگ زرد غیرجذابی به خود می‌گیرند.

پوست سخت را مرتباً درمان و از بین ببرید

پاهای شما به همان اندازه که از بقیه بدنتان مراقبت می کنید، سزاوار مراقبت هستند، بنابراین داشتن یک روتین مراقبت از پوست، در هر فصلی که باشد، حیاتی است. برای حفظ نرمی و سلامت پاها مهم است که به طور منظم پوست سخت را از روی پاهای خود جدا کنید. وقتی صحبت از پینه به میان می‌آید، نیازی نیست برای مدت طولانی رنج بکشید، زیرا یک متخصص پا می‌تواند آن‌ها را در کوتاه‌مدت حذف کند. اما انواع محصولات مراقبت از پا وجود دارد که می توانید در راحتی در خانه خود از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *