آیا فونداسیون در هنگام آرایش ضروری است؟

آرایش کردن در بین خانم ها چیز جدیدی نیست. تاریخچه استفاده از لوازم آرایش یا محصولات تقویت کننده زیبایی توسط زنان بسیار کهن است. با این حال، مانند هر چیز دیگری، در طول زمان نوآوری هایی در این محصولات ایجاد شده است. در عصر امروز، لوازم آرایش یا کالاهای تقویت کننده زیبایی نه تنها در بین زنان بلکه در بین مردان نیز به یک امر ضروری تبدیل شده است یا می توان گفت که به یک نیاز مردم تبدیل شده است.

آرایش شامل طیف گسترده ای از محصولات است که قدم به قدم رنگ پوست را زیبا می کند، ویژگی های صورت را بهبود می بخشد و عیوب پوست شما از جمله آکنه یا هر علامت دیگری را پنهان می کند. یعنی ظاهر آدم را زیبا می کند.

کرم پودر یا فونداسیون

 

بیشتر بخوانید: چگونه یک کرم پودر مناسب با پوست خود انتخاب کنید.

فونداسیون برای آرایش کامل ضروری است

در آرایش می توان گفت که فونداسیون چیزی یا مرحله ضروری، پایه و اساس در فرآیند آرایش است. زیبایی آرایش به شدت به کیفیت زیرسازی و سپس نحوه استفاده از کرم پودر بستگی دارد.

علاوه بر این، طیف گسترده ای از پایه ها وجود دارد. به طور کلی، پایه های روغنی یا مایع، پودری، چوبی، مواد معدنی، سرم و موس و چند نوع دیگر در سرتاسر جهان موجود است. استفاده از این فونداسیون ها به نوع پوست و آب و هوا نیز بستگی دارد.

به عنوان مثال، فونداسیون پودری در درجه اول برای نوع پوست چرب مناسب است. به همین ترتیب، فونداسیون های سرم برای پوست های چرب نیز مناسب هستند. فونداسیون های کرم بیشتر برای پوست های خشک مناسب هستند و فونداسیون های موس را می توان برای انواع پوست استفاده کرد.

فواید آرایش فونداسیون

وقتی در مورد آب و هوا صحبت می کنیم، می دانیم که از یک منطقه خاص به منطقه دیگر متفاوت است. افرادی که در جاهایی با دمای منفی زندگی می کنند پوست نسبتاً خشکی دارند. به طور مشابه، افرادی که به مناطق مختلف جهان تعلق دارند، با توجه به آب و هوا، ویژگی های پوستی خاصی دارند که در انتخاب زیرسازی آرایش نیز اهمیت دارد.

در حالی که در مورد انواع پوست افراد متعلق به منطقه آسیا صحبت می کنیم، می دانیم که نوع و تن پوست آسیایی ها خواص منحصر به فردی دارد. وقتی نگاهی کلی به پوست آسیایی داریم، اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که پوست آسیایی‌ها کمی تیره‌تر از افرادی است که در کشورهای غربی زندگی می‌کنند.

پوست آسیایی کمی حساس است زیرا خارجی‌ترین لایه پوست ما نسبت به سایر گروه‌های قومی نازک‌تر است. به همین دلیل است که پوست آسیایی راحت تر آکنه می شود. در مقایسه با لایه خارجی پوست، لایه داخلی پوست آسیایی ضخیم تر است و حاوی کلاژن است که خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند و نسبتاً چرب است. این لایه ضخیم تر و پوست چرب به حفظ جوانی پوست برای مدت طولانی کمک می کند.

 

استفاده از فونداسیون در ایران

کشور ایران یک منطقه ۴ فصل است و دارای آب و هوایی مختلف در طول سال می باشد. به همین ترتیب در شهرهای مختلف کشور حتی در یک زمان آب و هوای متفاوتی وجود دارد. بنابراین، افراد متعلق به مناطق مختلف کشور دارای پوست متفاوتی هستند.

ایرانی ها ها ترکیبی از رنگ پوست روشن تر تا تیره تر و انواع پوست چرب تا خشک دارند. یعنی ما همه نوع پوست و همه رنگ پوست را پیدا می کنیم. وقتی از کرم پودر مناسب صحبت می کنیم، مهم ترین نکته این است که فونداسیون را مطابق با رنگ پوست خود تهیه کنید. و پیدا کردن آن رنگ مناسب بسیار آسان است.

افرادی که پوست چرب دارند، آنها باید قبل از استفاده از فونداسیون، حداقل مقداری پرایمر را روی صورت خود بمالند. این کمک می کند تا پوست آنها برای زیرسازی آماده شود. افرادی که پوست چرب دارند، اگر از کرم پودر مایع استفاده می کنند، باید مقدار کمی از بهترین فونداسیون را استفاده کنند.

به طور مشابه، آنها همچنین باید از فونداسیون پودری یا پنکک پس از استفاده از فونداسیون مایع یا چوب استفاده کنند. پایه آنها را برای مدت طولانی ثابت می کند.

افرادی که پوست خشک دارند باید فونداسیون مایع را ترجیح دهند. آنها باید قبل از استفاده از کرم پودر، پوست خود را مرطوب کنند تا برای مدت طولانی روی پوست خود بچسبند.

یک نکته مهم دیگر، گاهی اوقات افرادی را می بینیم که پوستی دو رنگ دارند و بیشتر در ناحیه T-Zone پوستی چرب دارند و بقیه قسمت های صورتشان منظم است. این افراد باید پوست خود را فقط روی ناحیه t-zone پرایم کنند و سپس فونداسیون را متناسب با آن استفاده کنند.

یکی دیگر از موارد ضروری که در انتخاب سایه ی زیرسازی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد این است که رنگ فونداسیون باید تنها یک درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. این مهمترین چیزی است که باید از آن اطمینان حاصل کرد. در غیر این صورت زیبایی و ویژگی های چهره شما را افزایش نمی دهد و برعکس چهره شما را زشت می کند.

چگونه بهترین کرم پودر را با توجه به رنگ پوست خود بدست آوریم

بررسی سایه مناسب کرم پودر برای نوع پوست شما نسبتاً آسان است زیرا باید ۲ تا ۳ سایه کرم را در ناحیه پایینی مچ دست خود اعمال کنید و سایه ای که احساس می کنید کمی روشن تر از رنگ خود پوست است را انتخاب کنید. این را می توان روی گردن شما نیز آزمایش کرد.

اکنون در بازار، تنوع قابل توجهی از پایه ها را پیدا می کنیم. محصولات آرایشی بسیاری از برندهای معروف بین المللی هم اکنون در ایران موجود است.

ما می خواهیم در این یادداشت نتیجه بگیریم که آرایش برای افزایش زیبایی طبیعی است. بنابراین، برای زیباتر به نظر رسیدن از آرایش استفاده نکنید. فرد باید در هنگام انتخاب یا خرید چیزی که مخصوصاً روی صورتش اعمال شود، بسیار خاص باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *