۱۰ نکته مراقبت از مو

در این مقاله ۱۰ نکته برتر مراقبت از مو برای کمک به شما در به حداکثر رساندن سلامت موهایتان لیست شده است.

همه ما با نحوه نگهداری از موهای خود به صورت روزانه آشنا هستیم. اما اگر ریزش مو یا هر مشکل موی دیگری را تجربه کرده اید، امیدواریم که این “نکات مفید” به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

مراقبت از مو

  1. شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موهای خود را انتخاب کنید

انواع مارک های مختلفی از شامپو و نرم کننده وجود دارد، اما مطمئن شوید که یکی از آنها را انتخاب کنید که مناسب نوع موهای شما باشد. به عنوان مثال، اگر موهای خشکی دارید، شامپویی بخرید که برای موهای خشک طراحی شده است.

و مواد تشکیل دهنده را نیز بررسی کنید. بسیاری از شامپوها حاوی مواد افزودنی هستند که می تواند برای موهای شما بسیار مضر باشد. به دنبال مواردی باشید که حاوی دایمتیکون و گوار هیدروکسی پروپیل تریمونیوم کلرید هستند، زیرا این مواد باعث می شوند موهای شما نرم و براق بمانند.

  1. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

تغذیه سالم تضمین می کند که موهای شما در وضعیت خوبی باقی می مانند. میوه و سبزیجات تازه، غلات سبوس دار، پروتئین مانند ماهی و مرغ و گوشت قرمز بدون چربی مورد توجه موهای شما و همچنین بدن شما قرار خواهند گرفت.

مقدار زیادی آب را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب توصیه شده در روز پوست و موی شما را به خوبی هیدراته نگه می دارد و پتانسیل رشد فولیکول های شما را افزایش می دهد.

اگر می خواهید اثرات این رژیم را چند برابر کنید، مصرف یک مکمل مولتی ویتامین را شروع کنید.

مصرف غذاهای چرب یا سرخ شده، نمک و شکر را کاهش دهید.

  1. از بافتن سفت و بستن محکم موهایتان خودداری کنید

اینها مدل موی بسیار شیکی هستند که عالی به نظر می رسند اما متاسفانه برای وضعیت موهای شما چندان مناسب نیستند. هر دوی این مدل‌ها مو را محکم می‌کشند و سپس فولیکول‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند و در طی یک دوره زمانی آنها را ضعیف می‌کنند. این منجر به نازک شدن مو و در نهایت ریزش مو می شود.

ترفند این است که موها را به درستی ببافید تا این خطر کاهش یابد، اما متأسفانه همیشه اینطور نیست. اگر در معرض آسیب مو هستید، به فکر مدل موی دیگری باشید.

  1. از استفاده بیش از حد از محصولات مو خودداری کنید

محصولات مو مانند ژل ها، اسپری های مو، نرم کننده ها، موس ها و رنگ ها می توانند موهای شما را تقویت کنند اما استفاده بیش از حد می تواند به تارهای مو آسیب برساند یا حتی باعث ریزش مو شود.

اگر زیاد استفاده شوند، می‌توانند در مو تجمع کنند که فشار زیادی به مو وارد می‌کند و باعث ضعیف شدن و شکستن آن می‌شود. سایر خطرات شامل خشکی مو یا “دوشاخه” است. بدترین حالت، نازک شدن و ریزش مو است.

بر استفاده خود از این محصولات نظارت کنید. از مصرف آنها برای یک یا دو روز در هفته خودداری کنید تا موهایتان استراحت کند. این همچنین به موهای شما امکان می دهد تا خود را بازسازی کنند.

  1. سبک زندگیتان را اصلاح کنید

اینها شامل استرس، سیگار، آلودگی و رژیم غذایی است.

استرس، استعمال دخانیات و آلودگی همگی عوامل خارجی هستند که می توانند تاثیر منفی روی موهای شما داشته باشند. ، اما استرس شدید یا مزمن می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. این بر چرخه رشد مو تأثیر می گذارد و باعث می شود فولیکول ها خاموش شوند و از رشد بیشتر مو جلوگیری می کنند.

کاهش سطح استرس برای بدن و موهای شما مفید خواهد بود.

سیگار برای سلامتی ما مضر است اما روی رشد مو نیز تأثیر می گذارد. جریان خون (و گردش خون) را به فولیکول های مو محدود می کند که بر توانایی آن برای رشد موهای جدید تأثیر می گذارد.

سیگار خود را کاهش دهید یا حتی بهتر است به طور کامل آن را ترک کنید. انجام این کار ممکن است دشوار باشد، اما پزشک عمومی شما می‌تواند کمک کند.

ما همیشه نمی‌توانیم از آلودگی‌ها مانند دود اگزوز خودرو جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم اقداماتی را برای به حداقل رساندن خطر انجام دهیم. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که به شدت آلوده است، با استفاده از کلاه از موهای خود محافظت کنید، آن ها را مرتب بشویید و از یک نرم کننده خوب استفاده کنید.

  1. از گرمای بیش از حد موها خودداری کنید

سشوارها، اتو موها و فر کننده ها می توانند موهای شما را به طرق مختلف حالت دهند، اما این هزینه دارد. آنها در کوتاه مدت خوب هستند، اما استفاده طولانی مدت می تواند موهای شما را خشک و شکننده کنند.

آنها حتی می توانند باعث ریزش بیش از حد شوند.

  1. موها را به درستی شانه یا برس بزنید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ممکن است با برس زدن نادرست یا خیلی شدید به موهای شما آسیب برساند. موهای خیس را برس نزنید، اما در صورت لزوم از شانه استفاده کنید.

 

  1. هنگام شنا از موهای خود محافظت کنید

شنا انتخاب خوبی برای ورزش است که به طور کلی برای بدن مفید است. متأسفانه، همیشه آنقدرها برای موهای شما مفید نیست. کلر مورد استفاده در استخرها می تواند با از بین بردن روغن های ضروری و مواد مغذی به موهای شما آسیب برساند که منجر به خشکی، شکننده و شکستگی مو می شود.

در برخی موارد، سطوح بالای مس و سایر مواد شیمیایی موجود در آب می تواند باعث سبز شدن موها شود.

با پوشیدن کلاه شنا و شستن آن هر بار که برای شنا رفته اید، از موهای خود در برابر این اثرات مخرب محافظت کنید.

  1. از یک ماسک مو برای تقویت موهایتان استفاده کنید

هفته ای یک بار به موهای خود ماسک مو بزنید زیرا این کار از خشکی موها جلوگیری می کند، تارهای مو را تقویت می کند و مواد مغذی اضافی را برای سلامت مو فراهم می کند.

  1. به طور منظم به آرایشگاه خود مراجعه کنید

یک قرار ماهانه یا ۶ هفته ای در آرایشگاه خود ترتیب دهید تا به موهایتان نظافتی حرفه ای ببخشید. این کار با مشکلات احتمالی مقابله می کند و همچنین به حفظ وضعیت موهای شما کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *