مزایا و معایب کراتین مو

کراتین مو برای صاف کردن کوتیکول مو کار می‌کنند که به تارها ظاهری براق می‌دهد. آنها همچنین می توانند زمان خشک شدن را کاهش دهند. ممکن است فرایند کراتین مو گران باشد و حاوی مواد ناایمن باشند.

کراتینه درمانی که گاهی اوقات به نام بلواوت برزیلی یا کراتین برزیلی نیز نامیده می شود، یک روش شیمیایی است که معمولاً در سالن انجام می شود و می تواند موها را تا ۶ ماه صاف نشان دهد. درخشندگی شدیدی به موها می بخشد و می تواند موخوره را کاهش دهد.

کراتین مو

کراتین مو روش های متفاوتی دارد به طور مثال یک آرایشگر می‌خواهد این فرایند را روی موهای خیس انجام دهد اما برخی از آرایشگران ترجیح می دهند ابتدا موها را با سشوار خشک کنند و این فرایند را روی موهای خشک اعمال کنند. سپس موها را در قسمت‌های کوچک اتو می‌کنند تا مهر و موم شوند.

کل این فرآیند می‌تواند چندین ساعت طول بکشد.

اگر مطمئن نیستید که کراتین مو برای شما مناسب است یا خیر، مزایا و معایب را در زیر بسنجید.

مزایای کراتین مو

بدن به طور طبیعی پروتئین کراتین را می‌سازد این همان چیزی است که مو و ناخن از آن تشکیل شده است.

کراتین موجود در این درمان ها ممکن است از پشم، پر یا شاخ گرفته شود. شامپوها و نرم‌کننده‌های خاصی حاوی کراتین هستند، اما شما معمولاً بیشترین فواید را از درمان‌های آرایشگاهی که توسط یک متخصص انجام می‌شود، دریافت خواهید کرد.

مزایای دریافت کراتین درمانی حرفه ای می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • موهای صاف و براق

کراتین سلول‌هایی را که روی هم قرار می‌گیرند و رشته‌های مو را تشکیل می‌دهند، صاف می‌کند، که به معنی موهای قابل کنترل‌تر و وز شدن کمتر است. این باعث می شود موهایی که با وز شدن کمی خشک می شوند  ظاهری براق و سالم به آن ها بدهند.

کراتین همچنین می‌تواند با چسباندن موقت موها به هم، ظاهر انتهایی را کاهش دهد.

  • نتایج طولانی مدت

تا زمانی که با شستشوی مکرر موهای خود از کراتینه درمانی مراقبت می کنید (۲ تا ۳ بار در هفته کافی است)، کراتینه درمانی شما می تواند تا ۶ ماه طول بکشد

  • موهای قابل کنترل تر

درمان‌های کراتین موها را قابل کنترل‌تر می‌کنند، به خصوص اگر موهای شما به‌خصوص وز یا ضخیم باشد.

اگر دائماً موهای خود را با حرارت حالت دهید، متوجه خواهید شد که با درمان کراتینه موهای شما سریعتر خشک می شود. برخی افراد تخمین می زنند که کراتین زمان خشک شدن آنها را بیش از نصف کاهش می دهد.

همچنین ممکن است موهای شما سالم‌تر و قوی‌تر شوند، زیرا می‌توانید آن‌ها را بیشتر با هوا خشک کنید و از آسیب گرما محافظت کنید.

  • رشد مو

کراتین می تواند موها را تقویت و تقویت کند تا به راحتی از بین نرود. این می‌تواند باعث شود که موها سریع‌تر رشد کنند، زیرا نوک موها از بین نمی‌روند.

معایب کراتین مو

  • فرمالدئید

بسیاری از درمان‌های کراتینه (اما نه همه) حاوی فرمالدئید هستند که در صورت استنشاق می‌تواند خطرناک باشد.

فرمالدئید چیزی است که موها را صاف تر نشان می دهد.

بر اساس تحقیقات گروه کاری محیط زیست، برخی از شرکت ها در واقع سعی می کنند این واقعیت را پنهان کنند که محصول کراتینه آنها حاوی این ماده شیمیایی است.

  • هزینه

هزینه ی بالای آن بسیاری را از این کار منصرف می کنند، اما در واقع اگر در جای مطمئن این کار را انجام دهید ارزشش را دارد.

  • نگهداری سخت

کمتر شستن موهای خود و اجتناب از شنا کردن ممکن است نگهداری از آن را برای برخی افراد سخت کند.

 

نوع آب روی موهای شما مهم است. شنا در آب کلردار یا نمک (عمدتاً یک استخر یا اقیانوس) می تواند عمر درمان کراتینه شما را کوتاه کند. همچنین باید روی شامپو و نرم‌کننده‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که فاقد کلرید سدیم و سولفات هستند، زیرا هر دو می‌توانند درمان‌ها را از بین ببرند.

شما باید ۳ تا ۴ روز بعد از کراتین مو صبر کنید تا موهایتان را بشویید، بنابراین اگر فردی نیستید که دوست ندارید روز شستن را حذف کنید، ممکن است این درمان برای شما مناسب نباشد.

برای همه توصیه نمی شود. همچنین برای زنان باردار توصیه نمی شود.

نتیجه نهایی

کراتین مو می‌توانند موهای وز و پرپشت را مدیریت کنند. آنها همچنین می توانند زمان خشک شدن مو را کاهش می دهند.

هرچند هزینه کراتین مو زیاد است اما شما لایق زیبایی هستید. برای اینکه از خطر بوی مواد شیمیایی در امان باشید این کار را  در یک منطقه با تهویه مناسب انجام می دهید یا یک فرمال بدون فرمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *