آیا روغن های طبیعی می توانند به تقویت مژه کمک کنند؟

به نظر می رسد دنیای زیبایی همیشه دنبال مژه های بلندتر و پرپشت تر است. ریمل های نوآورانه جدید، فرمول های رشد شیمیایی و افزودنی های با قابلیت نگهداری بالا پایانی ندارد. اما اگر راه‌حلی کم‌هزینه‌تر و طبیعی برای تقویت مژه وجود داشت، چه؟

 تقویت مژه

روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون به عنوان بهترین روغن های طبیعی تقویت کننده مژه در اینترنت معرفی شده اند. ادعا این است که آنها کمک می کنند مژه ها بلندتر، سالم تر و قوی تر شوند. در اینجا برخی از حقایق وجود دارد.

 

 

روغن زیتون

روغن زیتون بسیار بیشتر از یک ماده تشکیل دهنده پستو است. به طور معمول از فشار دادن زیتون کامل به دست می آید، سرشار از ویتامین های E و K و حتی کلروفیل است  و این ویتامین های طبیعی موهای مژه را تغذیه، مرطوب و حالت می دهند.

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان به ویژه از رادیکال های آزاد محافظت می کند که به فولیکول های مو آسیب می زند و مانع رشد می شود. با استفاده از این روغن، مژه‌های شما در برابر عناصر محافظت می‌شوند و باعث می‌شوند بلندتر و قوی‌تر شوند. روغن زیتون یک روغن طبیعی تقویت مژه است.

روغن زیتون

سعی کنید کمی روغن زیتون را روی مژه های خود ماساژ دهید یا آن را با یک برس ریمل تمیز و یکبار مصرف روی آن ها بمالید.

روغن بادام

افسانه ها حاکی از آن است که روغن بادام در مصر باستان برای تقویت رشد مو و جلوگیری از طاسی استفاده می شده است. روغن بادام سرشار از چربی های تک غیراشباع، ویتامین E، منیزیم و کلسیم است که مژه ها را تغذیه و نرم می کند. علاوه بر این، کوتیکول های موهای مژه شما را صاف می کند، که به طور موثر از آنها در برابر اصطکاک و سایش محافظت می کند، بنابراین آنها می توانند به رشد خود ادامه دهند و سالم بمانند.

روغن بادام

می توانید از همان ترفند چوب ریمل یکبار مصرف برای مالیدن روغن بادام به مژه های خود استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل، یک داروی طبیعی محبوب پر از اسیدهای چرب است که به آن اجازه می دهد به راحتی در ساقه مو جذب شود. این بدان معنی است که می تواند رطوبت عمیق تر و ماندگارتری نسبت به سایر روغن ها ایجاد کند. همچنین می‌تواند از موها در برابر ریزش و آسیب پروتئین محافظت کند که منجر به ضخیم‌تر شدن مژه‌ها و جلوگیری از ریزش می‌شود. همچنین برای استفاده در اطراف ناحیه ظریف چشم بسیار ملایم و ایمن است و نه تنها مژه های شما، بلکه پوست اطراف آنها را نیز تغذیه می کند.

در نهایت، روغن نارگیل یکی از معدود مواد طبیعی است که حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط مانند اسید لوریک است که فواید ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. این اسیدها از پوست اطراف چشم در برابر عفونت، تحریک و التهاب محافظت می کنند. مصرف کنندگان ریمل می توانند از دانستن این موضوع خوشحال شوند که کمی روغن نارگیل می تواند خطر انتقال باکتری به مژه های شما را کاهش دهد. بهترین روغن طبیعی تقویت مژه روغن نارگیل است.

روغن نارگیل

سعی کنید کمی روغن نارگیل را در امتداد خط مژه خود بمالید یا با استفاده از یک چوب ریمل یکبار مصرف آن را به مژه های خود بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *