نیاسینامید چیست؟ مزایای استفاده از مکمل ها وعوارض جانبی آنها

همراهی با جدیدترین مواد لازم برای مراقبت از پوست می تواند دشوار باشد اما ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و در مورد نیاسینامید بیشتر بدانید. در حالی که این ماده به اندازه سایر مبارزان پیری پوست مانند رتینوئیدها یا اسید گلیکولیک مورد توجه قرار نمی گیرد، ممکن است هنگام جستجو در اینستاگرام متوجه آن شده باشید.

آیا کنجکاو هستید که نیاسینامید در رژیم مراقبت از پوست شما جایی دارد؟ برای دانستن آنچه باید در مورد این تقویت کننده زیبایی بدانید، ادامه مطلب را بخوانید

 

نیاسامیند

نیاسینامید چیست؟

دکتر راشل نظریان، متخصص پوست در گروه پوست شوایگر در شهر نیویورک، می گوید در زمینه مراقبت از پوست، نیاسینامید نسخه موضعی ویتامین B3 است. شما همچنین می توانید ویتامین B3 (به شکل نیاسین) را به صورت مکمل و در برخی غذاها از جمله گوشت، حبوبات، آجیل و دانه ها پیدا کنید.

دکتر لوسی چن، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در میامی، اضافه می کند که نیاسینامید ممکن است یکی از مواد فعال در برخی از محصولات ضد پیری موضعی، به ویژه سرم ها باشد. به گفته دکتر چن، به طور کلی، “افراد هنگام استفاده از نیاسینامید در روتین مراقبت از پوست خود می توانند انتظار پوست نرم تر و مرطوب تر داشته باشند”.

مکمل های موضعی نیاسینامید

محصولات موضعی حاوی نیاسینامید فواید مستقیم بیشتری برای پوست خواهند داشت. نیاسینامید زمانی که به صورت موضعی استفاده شود بیشترین تاثیر را دارد.

همچنین دریافت B3 از طریق رژیم غذایی می‌تواند برای پوست شما نیز مفید باشد. مؤسسه ملی بهداشت اشاره می کند که B3 در غذاهایی مانند سینه مرغ و بوقلمون، ماهی آزاد، ماهی تن، برنج قهوه ای و غلات صبحانه غنی شده یافت می شود.

مطالعات همچنین نشان داده اند که نیاسینامید خوراکی می تواند خطر برخی از سرطان های پوست و همچنین رشد پیش سرطانی معروف به کراتوز اکتینیک را کاهش دهد.

اگرچه نیاسینامید محلول در آب است و از نظر تئوری می‌توان آن را در صورت مصرف بیش از حد دفع کرد، اما خطر مسمومیت کبدی با مصرف خوراکی وجود دارد. اگر می‌خواهید مکمل نیاسینامید مصرف کنید، بیش از آنچه در یک مولتی ویتامین وجود دارد مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان دستور داده باشد.

فواید نیاسینامید

یکی از مزایای نیاسینامید همه کاره بودن آن به عنوان یک ماده مراقبت از پوست است.

هنگامی که نیاسینامید به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند آبرسانی پوست را با جلوگیری از تبخیر رطوبت از پوست به محیط بهبود بخشد. این یک ماده طبیعی ضد التهابی است، بنابراین برای آرام کردن پوست تحریک‌شده عالی است، اما برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز مفید است.

یک بررسی تحقیقاتی نشان داد که نیاسینامید ممکن است عملکرد سد پوستی را بهبود بخشد (سد پوستی نه تنها رطوبت را در پوست قفل می‌کند، بلکه محرک‌های بالقوه را نیز از بین می‌برد)، و این ماده را برای درمان شرایطی مانند روزاسه یا آکنه مناسب می‌کند.

علاوه بر این، نیاسینامید به جلوگیری از علائم پیری زودرس پوست، از جمله افزایش تولید کلاژن برای صاف کردن چین و چروک ها و کاهش تغییر رنگ کمک می کند. متخصصان این ماده را برای افرادی با پوست خشک، حساس، پیر یا مستعد آکنه توصیه می کند.

دوز نیاسینامید

هنگام انتخاب یک محصول نیاسینامید، متخصصان محصولی را پیشنهاد می کنند که غلظت آن بیش از ۵ درصد نیاسینامید نباشد تا خطر تحریک را به حداقل برساند. برای اکثر افراد، این مقدار باید قابل تحمل باشد. با این حال، برخی از سرم های نیاسینامید حاوی دو برابر این مقدار هستند، بنابراین همیشه برچسب آن را بخوانید.

چگونه تصمیم بگیرید که کدام محصول نیاسینامید را امتحان کنید

شما می توانید نیاسینامید را در انواع مختلفی از محصولات مراقبت از پوست، از جمله کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده، کرم شب و سرم پیدا کنید. اما شواهد کافی وجود ندارد که تماس کوتاه مدت با پوست، مانند شستشوی صورت یا پاک‌کننده‌ها، منجر به تفاوت‌های پوستی معنی‌دار شود، بنابراین توصیه می شود محصولاتی مانند مرطوب‌کننده‌ها یا سرم‌ها که روی پوست باقی می‌مانند (و در نتیجه جذب می‌شوند) انتخاب کنید. محصولات سرم ضد جوش و روشن کننده نیاسینامید بالانس و سرم ضد جوش نیاسینامید ۱۰% زینک ۱% اوردینری را ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *