۶ نکته زیبایی که برای پوست های چرب باید بدانید

پوست چرب می‌تواند شما را در روزهای سختی بگذراند زیرا غدد چربی بیش از حد فعال هستند، چربی اضافی تولید می‌کنند، باعث ایجاد صورت براق و چرب و مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید، منافذ بزرگ یا مسدود شده و غیره می‌شوند. آلودگی و کثیفی حتی می تواند منجر به کومدون (برآمدگی های پوستی) برای کسانی که پوست بسیار چرب دارند، شود. راه حل این است که با رعایت برخی نکات ساده زیبایی و مراقبت از پوست برای پوست های چرب، تولید روغن را کنترل کنید.

در ابتدا، باید چیزهای مثبتی در مورد پوست چرب نیز بدانید. پوست چرب کمتر مستعد چین و چروک و سایر علائم پیری است، زیرا روغن تمایل دارد رطوبت را در اپیدرم که بیرونی ترین لایه پوست است، ببندد.

 نکته زیبایی که برای پوست های چرب باید بدانید

 

نکات زیبایی برای پوست های چرب:

این ۶ نکته برای صورت برای پوست های چرب است:

  • به پاکسازی «بله» بگویید!

پاکسازی

یکی از روش های آزمایش شده  برای کنترل روغن اضافی، تمیز کردن آن و تمیز نگه داشتن آن در هر زمان است. مهم است که صورت خود را دو یا سه بار در روز تمیز کنید تا از شر تمام کثیفی های انباشته شده و تجمع چربی که منجر به مسدود شدن منافذ، آکنه و غیره می شود، خلاص شوید. پاک کننده های ژل دار یا کف کننده بهترین توصیه برای پوست های چرب هستند. به دنبال پاک کننده ها یا شوینده های صورت بدون چربی باشید. صابون های دارویی برای پاکسازی پوست های چرب نیز مفید هستند. با این حال، به تکنیک های پاکسازی ساینده متوسل نشوید زیرا این کار رطوبت طبیعی پوست شما را از بین می برد و منجر به تولید چربی بیشتر غدد چربی می شود. به دنبال محصولی باشید که حاوی یک یا چند مورد از این مواد باشد: اسید سالیسیلیک، روغن درخت چای، چریش، زردچوبه، عسل.

محصولات شستوی پوست چرب:

ژل شستشوی پوست چرب گارنیر

ژل شستشوی صورت و بدن چرب اکتی پور

میسلار واتر سبز گارنیر پوست چرب

 

  • اسکراب برای پوست های چرب مفید است!

لایه برداری پوست چرب یک یا دو بار در هفته ضروری است. این یکی دیگر از نکات بسیار مهم پوست چرب است. سبوم اضافی تولید شده منجر به سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست می‌شود و در نتیجه جوش، آکنه، جوش‌های سر سفید و سرسیاه و البته پوستی کدر به‌نظر می‌رسد. برای از بین بردن کثیفی و سلول های مرده پوست و تجدید سطح پوست و همچنین جلوگیری از ایجاد جوش، لایه برداری را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. باز هم، ملایم باشید و پوست خود را به روشی خشن پاک نکنید.

 

  •  ماسک های هفتگی صورت بسیار موثر هستند

ماسک

بعد از لایه برداری، از ماسک صورت استفاده کنید. این مرحله هفتگی از نکات مراقبت از پوست چرب نیز بسیار حیاتی است. بسته‌های صورت یا ماسک‌هایی که حاوی کائولن و بنتونیت خاک رس هستند برای پوست‌های چرب بسیار خوب هستند زیرا به آرامی چربی اضافی را جذب می‌کنند.

  • هر روز از یک تونر بدون الکل استفاده کنید.

تونینگ

تونینگ روزانه به از بین بردن چربی اضافی و از بین بردن آلودگی از روی پوست شما کمک می کند. مراقبت از پوست با گلاب تونر بسیار خوبی است. حتی یک مارک داروخانه خوب بدون الکل نیز می تواند برای تنظیم سبوم استفاده شود. می توانید از تونر زرد چوبه نوتروژینا استفاده کنید.

 

  • مرطوب کننده را حذف نکنید!

مرطوب کننده

برخلاف تصور عموم، پوست چرب نیاز به آبرسانی دارد. از بین بردن رطوبت پوست تنها غدد سباسه را تشویق می کند تا چربی بیشتری برای جبران آن تولید کنند. از این رو یک مرطوب کننده بدون روغن، غیر کومدون زا و مبتنی بر آب انتخاب کنید.

  • همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ضد آفتاب

ترس از چربی باعث می شود بسیاری از زنان با پوست چرب از ضد آفتاب خودداری کنند.

نتیجه نهایی: لکه های قهوه ای، رنگدانه و کک و مک ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید.

از این رو یک ضد آفتاب مبتنی بر ژل یا بهترین ضد آفتاب برای پوست های چرب را انتخاب کنید که صورت شما را مات می کند و محافظت کافی در برابر آفتاب ارائه می دهد. از غذاهای ناسالم و شیرین دوری کنید؛ مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید و سموم را دفع کنید، حداقل روزانه یک میوه بخورید و سبزیجات سبز و برگدار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همه اینها با هم میزان چربی تولید شده پوست شما را تنظیم می کنند. زیبایی پوست های چرب با ضد آفتاب ها تضمین می شود.

 

نکات آرایشی برای پوست های چرب:

حالا بعد از اتمام روتین اولیه، قسمت آرایش را ادامه می دهیم. کلید استفاده از آرایش روی پوست چرب، آماده کردن پوست شماست.

قبل از شروع، از پرایمری استفاده کنید که برای پوست های چرب و مستعد آکنه ساخته شده است. هرگز استفاده از پرایمر قدیمی را انتخاب نکنید زیرا بعد از چند ساعت چسبناک تر و براق تر می شود. یک پرایمر خوب به عنوان پایه خوبی برای آرایش شما عمل می کند. نقش مهمی در جذب روغنی که غدد ما تولید می کنند ایفا می کند. این به نوبه خود به ماندگاری بیشتر آرایش ما روی پوست های چرب کمک می کند. اگر از پرایمر خوب استفاده نکنید، روغنی که تولید می‌شود باعث می‌شود آرایش کم‌رنگ، رگه‌ها و عجیب به نظر برسد. همیشه پرایمر را بعد از اینکه پوست خود را نرم و مرطوب کردید استفاده کنید.

پوست های چرب زمانی بهترین ظاهر را دارند که از حداقل تعداد محصولات استفاده شود. همیشه کانسیلر بیشتری انتخاب کنید زیرا حاوی روغن کمتری نسبت به کرم پودر است. اگر باید از کرم پودر استفاده کنید، از فونداسیون بدون روغن یا مواد معدنی استفاده کنید زیرا منافذ شما را پر می کند و پوست شما را یکدست می کند. همچنین احتمال ابتلا به آکنه و سایر مشکلات پوستی را کاهش می دهد. همیشه به استفاده از فونداسیون با نوک انگشتان خود پایبند باشید مطمئن شوید که آنها تمیز هستند، از زدن فونداسیون روی نواحی مشکل دار خود مانند آکنه روی صورت خودداری کنید. این کار فقط باعث برجسته شدن آن ها می شود و پوست شما ناهموار به نظر می رسد.

پس از استفاده از کرم پودر، ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا روی پوست شما بنشیند. مرحله بعدی بعد از این کار این است که فونداسیون خود را با یک پودر شفاف و سبک تنظیم کنید. همیشه از استفاده از پودرهایی که دارای درخشش هستند خودداری کنید زیرا در نهایت شما را شبیه یک توپ دیسکو می کند. همیشه نواحی اصلی مانند پیشانی و پل بینی را هدف قرار دهید زیرا آن ناحیه تمایل به چرب شدن دارد. پودر را به آرامی با استفاده از یک برس یا پودر به صورت دایره ای جارو کنید تا ظاهری با برس هوا داشته باشید.

اگر می خواهید ادامه دهید می توانید از رژگونه و سایه چشم استفاده کنید. رژگونه و سایه چشم مبتنی بر پودر برای پوست های چرب بهترین کار را خواهند داشت. همیشه محصولات آرایش ضد آب را ترجیح دهید زیرا محصولاتی مانند خط چشم در تماس با چربی پوست شما کثیف می شوند. آرایش ضد آب معمولا در برابر روغن مقاوم است و ماندگاری بیشتری دارد. اگر از آرایش به صورت پودر استفاده می کنید، مهم است که آرایش خود را به خوبی ترکیب کنید. همیشه سایه های چشم را با هم ترکیب کنید.

بعد از اتمام کار، آرایش خود را با اسپری تکمیل آرایش تنظیم کنید. این اسپری آرایشی آرایش شما را یکدست می کند و به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند. مانعی بر روی آرایش شما ایجاد می کند و در برابر تولید روغن مقاومت می کند. فقط چند اسپری به آرایش شما کمک می کند. همچنین مانع از به هم ریختگی ظاهر شما می شود و به پوست شما اجازه تنفس می دهد. با این روش زیبایی پوست های چرب چندین برابر می شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *