بهترین مکمل ها برای سلامت ناخن و مو

موهای براق و ناخن های بلند اغلب نشانه سلامتی هستند. با این حال، مهم نیست که چقدر سبک زندگی شما ممکن است سالم باشد، گاهی اوقات اگر به دلیل عوامل خارجی مانند رنگ های شیمیایی یا حتی آب و هوا ناخن های شما آسیب دیده اند، به مواد مغذی بیشتری نیاز داریم تا آنها را قوی و محافظت کنیم. مصرف یک مکمل روزانه یک راه عالی برای کمک به بازگرداندن هرگونه آسیب یا ضعف در مو و یا ناخن شما است. مکمل ها ویتامین ها و مواد معدنی اضافی را در اختیار شما قرار می دهد که ممکن است به تنهایی از رژیم غذایی خود دریافت نکنید.

بهترین مکمل ها برای سلامت ناخن و مو

 

بهترین ویتامین ها و مواد مغذی برای مو و ناخن

بیوتین

رشد سلول های جدید را تقویت می کند و به ساخت پروتئین های ضروری برای استحکام مو و ناخن کمک می کند.

ویتامین B

به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند که برای جذب آهن از رژیم غذایی ما ضروری است و ناخن ها و موها را قوی و سالم نگه می دارد.

روی

رشد سلول های جدید را تقویت می کند و از فولیکول های مو برای رشد جدید حمایت می کند.

اسید فولیک

باعث تولید سلول های جدید می شود که رشد مو و ناخن سالم را تحریک می کند.

ویتامین A

به تنظیم تولید سبوم کمک می کند که موها را مرطوب و سالم نگه می دارد و همچنین به گردش سلولی سالم کمک می کند.

کلاژن

بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند، پروتئینی که بافت همبند را می سازد. با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن، الیافی که زمانی سفت شده بودند بیشتر شبیه یک ماز می شوند. این به چین و چروک روی صورت ترجمه می شود. مکمل ها شامل کلاژن برای کمک به خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک هستند.

ویتامین C

علاوه بر فواید مختلف ویتامین C، تولید کلاژن را در بدن شما نیز افزایش می دهد.

امگا ۳

امگا ۳ به حفظ لایه مشتق از کلسترول سلول های پوست ما کمک می کند. آنها به درخشش موهای شما کمک می کنند و پوست سر شما را سالم نگه می دارند. مطالعات نشان داده اند که می تواند به درمان علائم بیماری های التهابی پوست نیز کمک کند.

 

نحوه انتخاب مکمل های مو، ناخن و پوست

خرید مکمل های مو، ناخن و پوست می تواند بسیار زیاد باشد. در اینجا چند فاکتور کلیدی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

کیفیت و اثربخشی مواد تشکیل دهنده

در حالت ایده آل، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد تشکیل دهنده تحقیقاتی هستند و فاقد مواد افزودنی مصنوعی و پرکننده هستند.

اگر به مکملی علاقه مند هستید که حاوی یک ترکیب اختصاصی باشد، به خاطر داشته باشید که تولیدکنندگان مقدار دقیق مواد مورد استفاده در مخلوط ها را فاش نمی کنند. بنابراین، شما باید از محصولاتی که حاوی موادی هستند که ممکن است به آن حساس باشید اجتناب کنید.

علاوه بر این، در حالی که مطالعات از اثربخشی برخی از مواد تشکیل دهنده حمایت می کنند، تحقیقات در مورد فواید مکمل های مو، پوست و ناخن هنوز کاملاً محدود است.

بنابراین، هیچ تضمینی وجود ندارد که این محصولات باعث ایجاد تفاوت های قابل توجه در مو، پوست یا ناخن شما شوند.

شهرت برند و تست شخص ثالث

هر زمان که مکمل ها را خریداری می کنید، مهم است که از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید. میناژ قرص تقویتی و ضد ریزش مو هیرتامین hairtamin و  قرص ضد ریزش و تقویت ناخن فیتو را از بهترین مکمل های تقویت مو و ناخن به شما پیشنهاد می دهد.

برای اطمینان بیشتر، به دنبال ویتامین هایی باشید که توسط یک سازمان یا فرد آزمایش شده اند.

مهر تأیید شخص ثالث تضمین می کند که محصول حاوی انواع و مقادیر مواد تشکیل دهنده درج شده در بطری است.

موارد منع مصرف احتمالی

برخی از مواد ممکن است با داروها تداخل داشته باشند یا در صورت بارداری یا شیردهی خطرناک باشند. همیشه قبل از امتحان هر مکمل جدید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مطمئن شوید که مصرف یک محصول برای شما بی خطر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *